Uppgifterna kommer från tillverkarnas officiella källor och/eller återförsäljarnas uppgifter. Med reservation för felskrivning.
*Elkostnaden är en uppskattad kostnad och kan variera beroende på var man bor, vilken typ av elavtal man har, typ av batteri och omständigheter som råder vid laddning. I vår beräkning har vi utgått från ett genomsnittligt marknadspris senaste 365 dagarna i elområde 3 (Stockholm). På det har vi lagt en typisk marginal och rörlig elnätsavgift från elleverantörerna, samt elskatt och moms. Elpriset beräknat på detta sätt är just nu 3.57 kr per kWh. Vi räknar med att 15% av energin vid laddning försvinner i form av värme, vilket är typiskt för de vanligaste litium jon batterierna.
Det finns många fördelar med elmotorcyklar, de har till exempel inga utsläpp av koldioxid (CO2) och har även billigare driftkostnad per mil jämfört med bensindrivna motorcyklar. RGNT No 1 är en elmotorcykel med en motoreffekt på och batteri på 7.7 kWh . RGNT No 1 har en elförbrukning på ca 513 Wh per mil, vilket ger en driftkostnad* på ca 2.2 kr per mil. RGNT No 1 har en räckvidd på 150 km.
Körsträcka | Kostnad |
---|---|
800 km | 173 kr |
Eldrivo.se är en oberoende tjänst där du hittar och jämför eldrivna fordon. Vi tror att eldrivet är framtiden därför vill samla alla eldrivna fordon på ett och samma ställe.
© 2023 eldrivo.se